torstai 13. tammikuuta 2011

Dokumenttiprojekti: Sielunpelastajat


SIELUNPELASTAJAT
ohjaus: Saku Pollari

Nokia missio on karismaattinen liike, joka herätti huomiota mediassa mm hurmoksellisilla tapahtumillaan, kaatamisilla ja sairaiden 'parantamisella.' Itse koen tämmöiset ihmiset vähintäänkin pelottavina, vaikka kaveripiirissä muutama uskovainen onkin. Aika harvoin mitään käännytyspuheita tulee, koska kaikille kavereille taitaa olla minun vakaumus selvä. ;)

Mielenkiintoinen dokumentti. Kirkkoherra Markku Koivisto erotettiin entisestä virastaan, ja perusti sitten tämän Nokia missio churchin muiden hullujen kanssa. Dokumentti seuraa vaiheita kirkon perustamisesta ja vaikeuksista. Välillä hirvitti.

8 kommenttia:

  1. hui, en taida uskaltaa katsoa... mulla on nimittäin traumoja ihan omasta takaa tosta helluntailiikkeestä. :/ mutta oletko muuten nähnyt dokumentin "Jesus camp"? se vasta oli hullua... tai SAIRASTA pikemminkin. :(

    VastaaPoista
  2. Joo, oon nähnyt sen. Oli paljon hullumpi kuin tämä. Pitäis etsiä youtubesta yks kaikista sekopäisin jeesusdokkari, en vaan muista sen nimee, nii tovin joutuu ehkä hakee. Jos löydän, niin linkkaan sulle.

    VastaaPoista
  3. jos dokumenteista pidät, mä suosittelen syömishäiriöistä kertovaa dokumenttia "Thin." siinä seurataan syömishäiriöisten eloa osastolla...

    VastaaPoista
  4. Pidän kyllä! Voisin ettiä tuon käsiini, kiitos vinkistä. :)

    VastaaPoista
  5. Mullon vielä nauhalla. Oon käynyt kerran salaa Mission tapahtumassa. Pidin ystävää kädestä kiinni, kun ahisti.

    VastaaPoista
  6. Aloin eilen katsomaan, voi pentele, kun on tylsästi tehty! Blaa1

    VastaaPoista
  7. Vika oli ehkä siinä, ettei NM:oon suhtauduttu tässä juurikaan kriittisesti.

    VastaaPoista